به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، سندی کوناتودی پوتاناویدو افزود: تحول دیجیتال تنها یک فناوری نیست و به چهار اصل فناوری، داده، فرایند و قابلیتهای تغییر سازمانی تقسیم میشود.
وی تحول دیجیتال را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه در هفت سال اخیر حجم مرسولات بین المللی افزایش چشمگیری داشته و پست نامه به تدریج کاهش یافت پس الزام تحول در صنعت پست امری ضروری شمرده می شود بنابراین مجریان پست باید، هفت گام را در راستای تحول دیجیتال بردارند.
سندی، تجارت الکترونیک، ارتباطات بین سازمانی، خدمات دولتی و شهروندی، خدمات مالی و توسعه توسعه زیرساختها، ارتقا کسب و کار و توسعه پایدار را این هفت گام برشمرد.
به گفته وی، در تجارت الکترونیک با استفاده از رباتها، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل دادهها، ایجاد مراکز اجرایی و جایگزینی توزیع در مسیرهای هوشمند براساس نقشههای دیجیتال نرم افزاری، استفاده از پهپادها در توزیع مرسوله، تبدیل دفاتر پستی به مراکز لجستیک پستی را در نظر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ایران در مسیر تحول دیجیتال قرار گرفته است گفت: ایران سال گذشته موفق شد به دلیل استفاده از رباتهای تجزیهگر جایزه نوآوری را به خود اختصاص دهد.
این مقام ارشد اتحادیه خدمات دولت به شهروندان را در چهار محور سرویسهای مرتبط به دولت، خدمات بهداشتی، اطلاع رسانی عمومی نظیر آموزش و خدمات پرداخت های مالی عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد درآمد مجریان پستی مربوط به ارایه خدمات مالی است.
وی دیجیتالی کردن نشانیها و در اختیار قرار دادن آنها در اختیار سازمانهای مختلف را در توسعه زیرساختها فیزیکی و دیجیتالی تاثیرگذار دانست و گفت: زمانی که کدqr شده مرسوله اسکن میشود، نشانی اعتبار سنجی شده و سپس مرسوله توزیع میشود.
سندی در پایان توسعه پایدار توسط مجریان پستی را گامی به سوی کاهش مصرف کاغذ، کربنزدایی و سایر آلایندههای زیست محیطی و الکترونیکی شدن دانست.